خريد اينترنتي عسل خريد اينترنتي عسل .

خريد اينترنتي عسل

خوردن عسل در بارداري

خوردن عسل در بارداري

خوردن عسل در بارداري مفيد است يا مضر:

اين سوال كه خوردن عسل در بارداري مي تواند ضرري به جنين برساند يا خير براي بسياري از خانم هاي باردار وجود دارد.

علت اين كه در برخي موارد توصيه مي شود كه فرد در مواقعي فرد از خوردن عسل خودداري كند وجود بوتوليسم است.بوتوليسم نوعي سم است كه توسط باكتري كلسترديوم بوتولينيوم توليد مي شود اما اين باكتري در شرايط عادي نمي تواند در بدن انسان رشد كند و بنابر اين در حالت عادي و طبيعي نمي تواند خطري براي مادر و جنين داشته باشد.تا كنون هيچ شواهد علمي در مورد منع مصرف عسل در دوران بارداري ارائه نشده است.اما بهتر است كه خانم هاي باردار از عسل طبيعي و ترجيحا پاستوريزه استفاده كنند.
خوردن عسل براي كودكان زير دوسال توصيه نمي شود:

خوردن عسل براي كودكاني كه كمتر از دو سال دارند منع شده است و علت آن هم عدم تكامل باكتريهاي مفيد و مدافع در بدن كودك در مقابل باكتري بوتوليسم است.باكتري هايي كه مي توانند از اين باكتري مضر دفاع كنند معمولا پس از سن يك سالگي در بدن ايجاد مي شود اما اين مدت زمان ممكن است براي هر كودك متفاوت باشد به همين خاطر پزشكان مصرف عسل براي كودكان را پس از سن دوسالگي براي كودكان توصيه مي كنند.

باكتري بوتوليسم عمدتا در جاهايي رشد مي كند كه خيلي كم اسيدي باشند.اسيد بدن نوزادان بسيار كم است و محل مناسبي براي رشد اين باكتري مي باشد.اما در بدن افراد بزرگسال ميزان اسيد به اندازه كافي بالا هست و مي تواند به راحتي اين باكتري را در دستگاه گوارشي نابود كند.به اين ترتيب در صورت مصرف عسل توسط خانم هاي باردار اين باكتري در سيستم گوارش آنها نابود مي شود و اصلا به بدن جنين منتقل نمي شود و نمي تواند خطري را به همراه داشته باشد.
خواص عسل در بارداري:

خوردن عسل در بارداري بسيار مفيد است و مي تواند مواد قندي و مغذي را به بدن جنين برساند.البته ميزان مصرف عسل در دوران بارداري بستگي به شرايط مادر نيز دارد.بسياري از مادران در دوران حاملگي ويار مواد غذايي شيرين دارند و برخي ديگر كاملا برعكس هستند اما به طور كلي مصرف عسل در حاملگي هيچ ضرري ندارد.

ماده اي مثل عسل خواص بسيار زيادي دارد اما ۴ خاصيت در عسل وجود دارد كه بيش از همه آنها به جنين و مادر در دروان بارداري و همينطور شيردهي كمك مي كند.

   عسل خاصيت آنتي بيوتيك دارد: وجود آنتي بيوتيك طبيعي مي تواند مقاومت بدن جنين را تا حد بسيار زيادي بالا ببرد
    كاهش واكنش هاي حساسيتي: از ديگر خواص عسل در بارداري مي توان به كاهش واكنشهاي بدن به انواع حساسيت ها اشاره كرد كه اين ويژگي به بدن جنين نيز منتقل مي شود و واكنش هاي طبيعي بدن در مقابل حساسيت هاي فصلي و همينطور حساسيت هاي خاص به مواد غذايي را كاهش مي دهد
    حفظ وزن در دوران بارداري: حفظ كردن وزن در اين دوران از مهم ترين چيزها براي خانم ها به شمار مي رود.البته افزايش وزن در اين دوران كاملا عادي و طبيعي است اما خوردن مداوم عسل مي تواند تا حدودي در اين راه موثر باشد.
    ايجاد باكتري هاي مفيد و جلوگيري از باكتري هاي مضر: خوردن عسل در بارداري مي تواند روند رشد باكتري هاي مفيد بدن نوزاد را چه در دوران شيردهي و چه در دوران بارداري تسريع بخشد و آنها را خيلي زود ايجاد كند.علاوه بر آن مي تواند از رشد باكتري هايي كه براي بدن مضر هستند جلوگيري كند و يا قدرت آنها را تا حد بسيار زيادي كم كند.از جمله اين باكتري هاي مضر مي توان به باكتري H.PYROLI اشاره كرد كه رشد آنه باعث ايجاد زخم معده در بدن مي شود.

ضررهاي احتمالي خوردن عسل در بارداري:

اگرچه مصرف عسل در دوران بارداري كاملا بي ضرر است و فوايد بسيار زيادي دارد اما در مواقعي نيز نبايد از عسل در بارداري استفاده كرد.از جمله اين موارد زماني است كه مادر داراي قند خون باشد و يا به بيماري ديابت مبتلا باشد.در اين صورت استفاده از عسل هم براي مادر و هم براي جنين بسيار خطرناك است.مادراني كه داراي قند خون بالايي هستند بهتر است مصرف عسل را در حد بسيار پاييني نگه دارند و يا حتي آن را كاملا قطع كنند.اما در مواردي كه مادر و جنين هر دو سالم هستند و منعي براي استفاده از عسل ندارند با استفاده از انگبين هيچ مشكلي به وجود نمي آيد.

پس از زايمان خوردن عسل براي مادر هيچ مشكلي ندارد و مي تواند بسيار مفيد هم باشد اما بايد توجه داشت كه استفاده از عسل به صورت شربت، معجون و يا هر طريق ديگري نبايد به طور مستقيم به نوزادان و كودكان زير دو سال خورانده شود.به عبارت ديگر استفاده از عسل براي كودكان زير دو سال تنها بايد به طور غير مستقيم و به وسيله استفاده مادر از عسل و انتقال مواد مغذي آن از طريق شير مادر به نوزاد صورت گيرد.
شايعاتي در باره مصرف عسل در بارداري :

شايعاتي بسيار زيادي درمورد مصرف عسل در دوران بارداري وجود دارد از جمله اينكه عسل استفاده از عسل در بارداري به رشد جنين لطمه وارد مي كند و يا اينكه در دوران شيردهي نبايد عسل مصرف كرد زيرا موجب آسيب رساندن به هوش كودكان مي شود و يا خوردن عسل در بارداري باعث سقط جنين مي شود.

هيچ كدام از جملات بالا صحت ندارند و همانگونه كه گفته شد هيچ دليل و توجيه علمي تا كنون براي آنها ارائه نشده است.چنين شايعاتي از دوران قديم وجود داشته اند و چون در گذشته سقط غير عمدي جنين و كرگ و مير جنين بسيار زياد بوده است و نمي توانستند دلايل واقعي و اصلي آن را بيابند، با تصورات خود چنين باورهاي غلطي را به وجود آورده اند و متاسفانه اين باور تا امروز در برخي جاها وجود دارد كه خوردن عسل در بارداري براي سلامت جنين خطر دارد.
افزايش قند خون در دوران بارداري:

لازم به ذكر است كه خوردن عسل در بارداري بايد در حد تعادل باشد در غير اين صورت ممكن است قند خون فرد افزايش پيدا كند.اين يك تصور كاملا اشتباه است كه خوردن عسل طبيعي باعث افزايش قند خون نمي شود زيرا  يك ماده كاملا طبيعي است.

با اينكه عسل يك ماده طبيعي است (در صورتي كه از نمونه طبيعي و خالص استفاده كنيد) مي تواند خطر ابتلا به ديابت را افزايش دهد بنابراين بهتر است روزانه بيش از حد معمول از آن استفاده نكنيد.حد متعادل مصرف عسل براي كودكان بالاي ۲ سال بين ۳۰ تا ۵۰ گرم و براي بزرگسالان بين ۵۰ تا ۷۰ گرم در طول روز مي باشد.استفاده بيش از اين حد براي بدن سودي ندارد و ممكن است ضرر هم داشته باشد.

براي مشاهده مقالات مربوط به عسل و دارچين كليك كنيد
عسل اصلي را از ما بخواهيد.


برچسب: خواص عسل در بارداري، خوردن عسل در بارداري، عسل در بارداري، مصرف عسل در بارداري، مصرف عسل در حاملگي، مصرف عسل در دوران بارداري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۷:۲۱ توسط:asal موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :